2016. február 28., vasárnap

Teszt: Dermomed sampon



Mielőtt belevágnék ebbe a tesztbe, elmondom, miért is esett erre a választásom. Már vagy százszor elmondtam, hogy nekem nagyon száraz a bőröm, nem csak az arcomon, ill. a testemen, hanem a fejbőrömön is. Rengeteg sampont kipróbáltam már, mert egyszerűen semmitől sem lesz jobb. Tényleg iszonyatosan hámlik és viszket, volt már, hogy reggelre véresre vakartam a fejem. Meg látszik is, mert Murphy törvényei alapján a homlokom felé eső rész száraz, még véletlenül sem a nyakamnál, ahol legalább nem látszana....de így minden hajmosás után a hajtövemnél konkrétan egy fehér, hámló sáv húzódik. Nem is szép látvány másoknak sem, nekem meg pláne abszolút kellemetlen. 
Orvosnál néha feliratok fejbőrre való szteroid cseppet, így ha tényleg minden kötél szakad és nem bírom tovább, muszáj vagyok használni, mert elviselhetetlen a viszkető érzés. Meg van egy szintén szteroidos sampon, ami iszonyat jó, nagyon hamar segít, viszont nyilván a szteroid miatt hosszútávon nem szabad használni, hiszen az elvékonyítja a bőrt, plusz nagyon drága. Nem emlékszem pontosan a nevére, de azt tudom, hogy a 60 ml-es sampon 1600 forint körüli áron mozog. Nos ez nekem kb. 3 hajmosásra volt elég, de akkor nagyon spóroltam vele. Pláne, amikor használtam, még a mostaninál is hosszabb hajam volt, akkor az utolsó hajmosásnál már vízzel kellett higítanom. 
A másik, ami nagyon zavaró érzés a hajmosás után, hogy nagyon húzódik a fejbőröm. Olyan, mintha egy számmal kisebb lenne, mint amilyennek lennie kéne. 
Próbálkoztam már mindennel, biosamponnal, samponszappannal, csalános samponnal, kénes samponnal, tényleg mindenfélével. Amitől nem volt bajom, az a szódabikarbónás hajöblítés meg a kénes sampon.....de azért na, nyilván én is nő vagyok és szükségem van normális, sampon formájú piperecuccokra. Anno azt is utáltam, hogy a bőrgyógyásznál azokat a ronda, fehér tégelyes krémeket kellett használnom, mert csak azoktól nem volt ekcémám. Szerencsére, azért jobb lett a bőröm ellenállóképessége, pláne, hogy időközben kiderült, hogy pajzsmirigy alulműködésem van, így az iszonyatosan száraz bőrömet annak tudom be. Még mindig a száraz kategória, de már kezd ráállni a szervezetem a hormonra, így jobb a helyzet. A kénes sampon meg büdös, a hajam meg olyan tőle, mint a drót. Szóval az is kiesett. 
Így maradtak a drogériás próbálkozásaim és INCI tanulmányozások. Időközben azt is kitapasztaltam, hogy leginkább a méltán rettegett összetevő, az SLS (Sodium Lauryl Sulfate), ami nálam a probléma fő forrása. Sok bionak és természetesnek mondott kozmetikai termék tele van nyomva ezzel. Nekem a legutóbbi csalódásom a Lush volt, direkt mondtam az eladó csajszinak, hogy érzékeny a fejbőröm és így tovább, erre ajánlott egy sampont, ami nem csak, hogy tele volt SLS-szel, de még nyakig tele volt parfümmel is. Jó, én vagyok a hibás, hogy elhoztam, megnézhettem volna, de akkor is.....ha épp elmondom, hogy mindenre érzékeny vagyok, akkor minek ajánlanak ilyet? Amúgy elhasználtam, de hát semmivel sem lett jobb a fejbőrömnek. Szóval Lush, nálam fekete pontot kaptok! 
Aztán amikor már ténylegesen figyeltem az INCI-t, akkor találtam meg a Balea érzékeny fejbőrre való samponját. Tényleg semmi irritáló összetevő nincs benne és nem viszketett a fejbőröm, viszont ugyanúgy húzódott továbbra is. Kerestem valami mást, így akadtam meg a fenti képen található Dermomed érzékeny bőrre való samponjánál. Krémmánián nem találtam meg, ezért gyorsan felvittem és kimásoltam nektek, mivel még az adminisztrátorok nem igazoltak vissza. Az viszont elég sokáig el szokott tartani. Íme az összetevőlista:


Ahogy látjátok, a parfüm az egyetlen összetevő benne, ami esetlegesen problémát okozhat, azon kívül tele van hidratálóval és semmi SLS. Már kétszer használtam és nagyon meg vagyok elégedve vele. A panthenol és keratin miatt kellőképpen hidratálja a fejbőrt, az édesgyökér kivonat gyulladáscsökkentő és bőrpuhító. Nem viszket a fejem tőle, kétszeri hajmosás után pedig tényleg tisztának érzem a hajam ill. fejbőröm. Kevésbé habzik, nagyon enyhe illatú, színtelen, közepesen folyós az állaga. Az egyetlen negatívum, amit el tudok róla mondani, hogy a hajam kicsit furcsa állagú lesz tőle, mintha érdes lenne, szóval nem csúszik úgy, viszont egy megfelelő hajbalzsammal könnyedén segíthetünk rajta és a fésülés sem lesz egy rémálom. Szóval, aki egy nem irritáló sampont keres, annak tudom ezt ajánlani, én Bécsben vettem a DM-ben, de szerintem itthon is lehet kapni ugyanezekben az üzletekben, meg a Tescoban is. Nagyon remélem, hogy hosszabb távra találtam magamnak egy sampont. 

Remélem tetszett a bejegyzés, ha tetszett, találkozzunk legközelebb is! 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Nyugodtan írd le a véleményed, de csak moderálás után kerül megosztásra. Ha csak a jó szándék vezérel, ezt úgyis megérted. :)