2015. december 13., vasárnap

DIY kozmetikumok karácsonyra

Gondoltam ötletmorzsaként elhintek pár otthon elkészíthető arcra, illetve testre való kozmetikumot. Biztos jól jön, ha valaki még semmit nem talált ki karácsonyi ajándéknak, vagy szeretne valami egyedit adni és nem csak valami újabb csetreszt a polcra. Az összetevőket nem nehéz beszerezni és nem is bonyolult a kozmetikumok elkészítése sem. Én tavaly adtam karácsonyra mindenkinek ilyen ajándékot, hiszen érzékeny bőrűként tudom, milyen fontos a magunkon használt termékek összetétele. Nos, így legalább tudjuk az összes összetevőt, amit aztán úgy kombinálunk, ahogy az illető bőrtípusa megkívánja.

Különböző webshopokban (vagy akár a saját konyhátokban/fürdőszobátokban) megtaláljátok az összetevőket, én tavaly a Cosmioról rendeltem, minőségben abszolút megfelel és árban sem vészes. Természetesen az összes általam ajánlott kozmetikum úgy variálható, ahogy csak szeretnénk, hiszen a különböző termékek és variációk tárháza végtelen. Itt az oldalon is találtok recepteket egyébként, párat innen vettem én is, picit módosítva.

Saját készítésű fürdőbomba

100 g szódabikarbóna
50 g porított citromsav
25 g keményítő
15 g sheavaj
15 g kakaóvaj
10 g Lysolecitin
illóolaj és természetes színezék, pl. kakaó választható még hozzá

A porokat összekeverjük, majd hozzáadjuk a sheavajjal összeolvasztott Lysolecitint és a felolvasztott kakaóvajat. Ha szeretnénk bele illóolajat vagy színezéket, akkor ez legyen a következő lépés. Ha mindent beletettünk, amit szeretnénk, alaposan összekeverjük, kis golyókat formázunk és pár napig száradni hagyjuk. Fontos, hogy a bombákat ne érje víz, hiszen a szódabikarbóna és a citromsav miatt elkezdenek pezsegni, amitől elcsúnyulnak.
A recept kipróbálva, működik. A bombák kipróbálva, pezsegnek, ápolnak, és a Lysolecitin miatt nem olyan nehéz letakarítani a kádról az esetleg megtapadó zsírokat.

Saját készítésű masszázsszelet

A receptet itt találjátok: http://cosmio.hu/receptek/testapolas/94-masszazstomb

Az én verziómban avokádóolaj és jojobaolaj 1:1 arányú keveréke volt. E-vitamint akkor nem tudtam rendelni, mert nem volt készleten, de vettem E-vitamin kapszulát, abból 3-4 szemet kiböktem és belefolyattam a keverékbe. A maradékot pedig simán felhasználhatjátok arckrémetek felturbózásához, vagy megenni, természetesen :-). Illóolajként pedig édesnarancsot használtam. Mivel ebből az illóolajból csak pár csepp kellett bele, így nagyon sok megmaradt, a maradékot mosáskor öblítő helyett használtam el.

Saját készítésű ajakápoló

Ehhez érdemes rendelni a honlapon található üres kis tégelyekből vagy a tekerhetős fajtából.

5 g kókuszolaj
4 g jojobaolaj
4 g méhviasz
1,5 g sheavaj
1 csepp E-vitamin
színezék, illóolaj, ha szeretnétek

Az első 3 összetevőt felolvasztjuk, ha teljesen felolvadtak lassanként, folyamatosan kevergetve hozzáadjuk a sheavajat, végül az E-vitamint. Formába töltjük, várunk vele míg kihűl és kész is.

Saját készítésű testradír

Anno rendeltem valamilyen magyar oldalról egy nagyon szuper testradírt, amit imádtam is, viszont meglehetősen drágának tartottam és az összetevői alapján úgy gondoltam, hogy miért ne csinálnám meg inkább én? Hiszen annak az árából legalább 3-4-szer annyi adagot tudok elkészíteni, ha épp testradírhoz van kedvem.

Vegyetek valamilyen olajat, például én nagyon kedvelem az avokádóolajat, hiszen nagyon jól hidratál, vagy akár olívaolajat, öntsétek egy szebb üvegbe, majd töltsétek tele annyi barna cukorral, hogy sűrűn folyós állaga legyen, keverjétek össze, zárjátok le és díszítsétek kívülről az üveget akár :-). Tehetettek még hozzá E-vitamint, vagy esetleg különféle olajok keveréke is nagyszerű ötlet a radír alapjának.

Barna cukor helyett használhattok kávézaccot, vagy őrölt kávét. Ez a fajta testradír felveszi a harcot a narancsbőrrel.


Köszönöm, hogy elolvastátok, találkozunk legközelebb!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Nyugodtan írd le a véleményed, de csak moderálás után kerül megosztásra. Ha csak a jó szándék vezérel, ezt úgyis megérted. :)