2017. október 22., vasárnap

Pumpkin Spice Latte szirup házilag

Végre ismét van egy kis időm leülni pötyögni. Arról, hogy az elmúlt időben miért nem írtam egyáltalán, talán írok egy bejegyzést is valamikor. 

Ígértem viszont még ősz elején egy Pumpkin Spice Latte receptet, amit szerintem képes formában jobb prezentálni, mint videóban....vagy legalábbis videózás terén még nem vagyok valami profi. Az egyetlen dolog, amire képes vagyok, hogy bekapcsolom a "rec." gombot, a fényeket beállítom automatára és ennyi :D. Nézhető lesz a minőség, viszont kell vennem valami amatőröknek szóló fotós/videós könyvet, hogy egyáltalán mi a fene az az ISO gomb, amiről mindenki beszél? :D Na, de vissza a recepthez, megint elkalandoztam. Lehet ez azt jelenti, hogy hiányzott az írás? 


Tavaly előtt kóstoltam meg először a Pumpkin Spice Lattét a Starbucksban. Bevallom, vidéki lányként én nem voltam sosem vendége ennek a kávézó láncnak, hiszen a közelemben nincsen üzletük és azért valljuk be, több, mint 1000 forint egy tejeskávéért elég sok pénz. Amikor még kinn éltem és dolgoztam Bécsben, a Kiko pont egy Starbucks közelében volt. Mivel elég jól kerestem, néha megengedtem magamnak egy kis kényeztetést, így amikor ősszel megjelent a nevezett kávé, már mentem is érte. Nekem eszméletlenül ízlik és mivel a Starbucks verzió nem túl egészséges, meg elég drága is, kerestem rá alternatívát. Egy bekuckózós, hideg, ködös napon nagyon jól tud esni. 


Lássuk is, én hogyan készítem!



Mivel nem szeretnék idegen tollakkal ékeskedni, így EZ alapján a recept alapján készítettem el, picit módosítva rajta. 

Hozzávalók:

- 200 ml víz
- 200 g cukor
- fél tk őrölt szerecsendió
- negyed tk szegfűszeg
- fél tk fahéj
- 3 púpozott evőkanál sütőtök püré

Összeforrósítom a hozzávalókat közepes hőfokon, legalább addig, amíg a cukor elolvad benne. Pár percig alacsony lángon főzöm tovább, ügyelve arra, hogy nehogy odaégjen.

Pár perc forrósítás (de nem forrás!) után leszűröm egy sűrű szűrön keresztül, majd beletöltöm egy befőttes üvegbe.

Tádáám, kész is a házi kávészirup, már csak a forró, habos tejeskávé kell hozzá!

A fűszerek szeretnek leülni az üveg aljára, ezért fogyasztás előtt érdemes alaposan összerázni a szirupot.

A hűtőben kb. két hétig megőrzi a szavatosságát.

Íme a folyamat képekben: 












Készítsd el te is, hiszen nem csak kávéba, de tejbe, vagy kakaóba is lehet használni, ha nem szereted a kávét!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Nyugodtan írd le a véleményed, de csak moderálás után kerül megosztásra. Ha csak a jó szándék vezérel, ezt úgyis megérted. :)