2016. augusztus 29., hétfő

Replika, dupe...melyik mit jelent pontosan?

Ma megláttam egy Youtube videón, ahol a vlogger egy kínai oldalról rendelt Kyle Jenner folyékony rúzsokat próbált ki. Mielőtt bárki nekem esne, nem a vlogger ellen szeretnék felszólalni, mindenkinek a szíve joga eldönteni, milyen videót készít és az ellenségeskedés teljesen távol áll tőlem. Én magam nem rendelnék ilyen hamisítványokat, de nem ítélem el azokat, akik igen. Ezek a rúzsok olyanok, amilyenek, nem erről szeretnék írni, szimplán ez a videó inspirálta ezt a bejegyzést. 
A videó alatti kommenteket olvasva rá kellett jönnöm, hogy sajnos nincs mindenki tisztában bizonyos fogalmakkal, mint a replika és dupe. Lássuk, melyik mit jelent!

Replika

A replika más néven hamisítvány, másolat, fake, koppintás. Ezek általában Kínában gyártott hamisítványok, amiknek a kinézete, a színe, az állaga (?) majdnem pontosan ugyanolyan, mint az eredeti, lekoppintott terméké. Mostanában a nagyon menő márkák, mint a poszt elején már említett Kylie Jenner (amúgy ő ki a fene???) féle rúzsszettek, vagy Kat Von D és Jeffreestar folyékony rúzsok a trendik. A bolti ár töredékéért hozzá lehet jutni és a jó hamisítványoknál a különbséget csak az látja, akinek van eredeti is és a legapróbb részletekig össze tudja hasonlítani. Az, hogy valójában mi van benne, senki nem tudja és én pont ezért sosem venném meg. Plusz, mint tudjuk, Kínában kötelezőek az állatkísérletek, valószínűnek tartom, hogy még egy replika esetében is, így számomra ezért sem játszanak. Egyébként gyakran összekeverik a színeket és nem a megfelelő nevet adják nekik. Ezek a könnyen kiszűrhető hamisítványok. Én nem találkoztam még hamis dologgal, mindent eredeti oldalról rendelek, viszont Aliexpress meg hasonló oldalakon nem valószínű, hogy eredeti Mac rúzst tudtok venni 500 forintért, ugye ez nyilvánvaló??? Mint mondtam, mindenki el tudja maga dönteni, hogy vesz-e ilyen termékeket vagy nem, én nem pártolom az efféle vásárlást.

Dupe

A dupe-nak nem is tudom, hogy van-e magyar megfelelője, talán utánzatnak tudnám nevezni, de ez sem fedi teljesen a valóságot. Ezek a termékek leginkább akkor jönnek szóba, ha egy drágább (leginkább smink)terméket egy olcsóbbal tudunk helyettesíteni, mert ugyanúgy néznek ki, ha felkenjük az arcunkra, szánkra, szemünkre, stb. Híresek a Make Up Revolution (MUR) csokoládépalettái, amik a Too Faced Chocolate Bar palettáira hajaznak, de nem egy az egyben veszik át. Kívülről hasonló, de azért valamennyire eltér és bár azok a paletták inspirálták a gyártókat, nem másolják le egy az egyben. Egy létező, lekérdezhető gyártóról van szó, ahol tudjuk, miből készülnek a termékek és ráadásul legtöbbjük állatkísérletmentes is. Persze nem csak ez a márka létezik, hanem például a Nars pirosítójához nagyon hasonlít a Sleek egy pirosítója, vagy például a Clinique Beyond Perfect alapozójára hajaz nagyon a Milani Conceal and Perfect alapozója. Nem lemásolja, hanem egyszerűen hasonlít rá, emlékeztet rá. Én ezt sokkal szimpatikusabbnak tartom és nem azért, mert nekem is vannak MUR palettáim. Sokszor nehéz bizonyos dolgokat itt Magyarországon beszerezni, vagy eszméletlenül drága és ha valamit ki lehet váltani egy olcsóbb termékkel, akkor miért ne? Ha kiválthatom, akkor egy olyannal szeretném, aminek tudom a pontos összetevőlistáját és származási helyét. Lehet, ez csak az én rigolyám, de az én bőröm annyira érzékeny, hogy csak úgy valamit nem szeretnék rákenni. Biztosan van pl. Colourpop rúzsokból is valami hasonló, amik nagy márkák rúzsaira hasonlítanak és azok mindössze 6 dollárba kerülnek....de legalább tudod, mi van benne (arról már nem is beszélnék, hogy a Kylie folyékony rúzsok ugyanabban a gyárban készülnek, ahol a CP rúzsok...nem véletlenül nem szeretik annyian egyiket sem), tudod honnan származik, olcsó, be lehet szerezni itthon is (nem Aliexpressről, mert azok megint csak hamisítványok) és ráadásul tutira állatkísérletmentes is. Világos ez így? :) 

Remélem tudtam segíteni és nem kapok akkora sarat....bár állok elébe, ha ez kell, hogy legalább néhány ember fejében rendet tegyek, akkor kibírok mindent. Köszi, hogy elolvastad!

Találkozzunk legközelebb is! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Nyugodtan írd le a véleményed, de csak moderálás után kerül megosztásra. Ha csak a jó szándék vezérel, ezt úgyis megérted. :)