2016. augusztus 3., szerda

Peroxidos fogfehérítés vs. peroxidmentes

Az elmúlt időszakban végre befejeződött a fogam gyökérkezelése, hála a budapesti és mosonmagyaróvári fogszakorvosoknak, sikerült megmenteni a fogam. Igaz, rengeteg időbe és kitartásba, na meg pénzbe került, de a lényeg, hogy kész van. Így végre el tudtam menni a hőn áhított fogfehérítésemre. Tavaly szülinapomra kaptam egy fogfehérítési utalványt, amit csak most tudtam beváltani, ezért legelőször ezt szeretném nektek bemutatni. Sajnos előtte-utána képekkel nem tudom megmutatni a változást, mert bevallom őszintén, elfelejtettem fotózni. Szánom- bánom bűnömet, de én is emberből vagyok és bizony én is felejtek. Kénytelenek lesztek nekem hinni :). 

Peroxidmentes fogfehérítés

Először is szeretném leszögezni, hogy szerencsére nem rendelkeztem sosem sárgás, vagy túlságosan elszíneződött fogakkal, a fogszínem alapból A2-es, ezt onnan tudom biztosan, hogy a fogpótlásnak, amit kaptam, ugyanilyen a színe és tökéletesen illik a fogaimhoz. 



Magát a fogfehérítést Győrben, a Smilepoint végezte. Én azt hittem, ez fogászat lesz, de egy magánlakás volt, ahol egy nagyon kedves hölgy várt ránk (anyukám elkísért). Az egész kezelés előtt át kellett törölnöm a fogaim egy erősen mentolos ízű folyadékkal, majd a hölgy egy fogszabályzó szerű átlátszó tartót megtöltött egy fehéres géllel, amibe aztán bele kellett illesztenem az alsó és a felső fogsoromat is. Ezt zárva kellett tartanom, úgy, hogy a fogaim látszódjanak. Beültem egy nagy, buborékszerű, kényelmes fotelbe, kaptam egy narancssárga, UV-szűrős szemüveget, egy UV- lámpát a szám elé és így relaxáltam 15 percig. Ezt megismételtük még 2-szer. Azt nem mondom, hogy harmadszorra nem zsibbadt már a szám, de hát a szépségért meg kell szenvedni :D. Közben a hölgy, Zsuzsa, nagyon részletesen elmondta, hogy mire figyeljek a kezelés utáni két napban. Kaptam egy speckó folyékony fogkrémet, ezzel kellett fogat mosnom és kerülnöm kellett a túl színes ételeket, mint cékla, paradicsom, vörösbor, kávé. Illetve kávét szívószállal ihattam, de utána egyből fogat kellett mosnom. Szerencsére a munkahelyemen ez egyáltalán nem okozott gondot, így ebéd utáni kávé után egyszerűen megmostam a fogam mindig. 
A fogam állapotán a kezelés mindenképpen javított, de nem lett hófehér, amilyet én szerettem volna. Mivel a peroxidmentes fehérítés csak a fogak természetes fehérségét képes visszahozni, ezért az A2-es színemből, lett egy A2 és A1 közötti. Ezt el kell nekem hinnetek, mert nem fotóztam le :D. Mindenképpen pozitívumnak mondanám, hogy a fogaim egyáltalán nem lettek érzékenyek, minimálisan sem. ITT tudtok még tájékozódni a témában. 


Peroxidos fogfehérítés

Mivel nekem a természetellenesen fehér fogak tetszenek, ezért nem voltam teljesen elégedett az előzőekben említettek eredményével. Úgy döntöttem, hogy nem szeretnék egyelőre majd' 100 000 forintot egy fogorvosi fogfehérítésre költeni, legelőször kipróbálok egy otthon is alkalmazható módszert. Gondolkodtam, hogy megrendeljem-e  azt a fogfehérítő matricát, amit sok blogger anno ingyen kapott egy cégtől, de az nem volt valami szimpatikus és a vélemények sem nyűgöztek le. Ekkor eszembe jutott a kedvenc Youtube-bloggerem, Kathleenlights, aki egy videójában elmondta, mivel fehérítette ki a fogait. Mivel nálunk is szuperkönnyen beszerezhető már az általa ajánlott matrica, ezért végül a Crest 3D White Luxe Supreme Flexifit-et választottam. Ez picit hosszabb, mint a többi, ezért jóval hátrébb is ki tudja fehéríteni a fogakat. Ez különösen azoknak jó, akiknek mosolygásnál a hátrébb lévő fogai is látszanak. Én azért ezt rendeltem, mert ezt lehetett rendelni bontott csomagban, hiszen nem kellett megvennem 23 000 forintért az összes 14 darabot, hanem ki tudtam próbálni  a felét 12 900- ért, hiszen írták, hogy sok embernek már a fele is elég ahhoz, hogy kellően fehérek legyenek a fogai. Maga az oldalukat szerintem amúgy kb. Google -lel fordították, mert érdekesen fogalmaznak néha, érdemes rákukkantani :D. 

Ezt a folyamatot már dokumentáltam amúgy, lejjebb majd megtaláljátok a képeket. Az egész dolog úgy működik, hogy  a matricát alulra és felülre egyszerűen felragasztod a fogsorra, rajtahagyod 1 órát (ezt a fajtát ennyi ideig kellett), majd leveszed és fogat mosol. Előtte nem szabad, különben nagyobb eséllyel lesznek még érzékenyebbek a fogak. Azt ne kérdezzétek miért, ez volt leírva, én pedig betartottam. A matricák jól tartanak, nem fognak leesni maguktól még egy óra elteltével sem. Arra fel kell készülni, hogy bizony bulldoggá változunk tőle, mert durván beindítja a nyáltermelést. Éppen ezért azt ajánlom, hogy először az alsó fogsorra tegyétek fel a matricát, hiszen a gravitáció következtében ugye minden lefelé folyik, ezért ha először felülre kerül a matrica, alul bizony már elég nyálas lesz minden.....szóval tapasztalatból mondom, először alulra kerüljön! Íme a folyamatok, remélem látjátok rendesen: 

Így néz ki maga a matrica

Fogmatricával a fogamon

Első matrica után


Utolsó matrica után


Ennek a kezelésnek a hátránya, hogy a fogaim extrémen érzékenyek lettek, de erre fel voltam készülve. Beszereztem a Sensodyne Rapid fogkrémet és azt használtam, rengeteget segített a fájdalom csökkentésében. 2 matrica, tehát két nap után, nekem egy nap szünetet kellett hagynom, mert nagyon fájtak a fogaim. Ezt írták is, hogy ha nagyfokú érzékenység lép fel, hagyjunk ki egy napot. Ennyi idő amúgy tényleg elég volt, hogy regenerálódjon a fogam. A szünet után 3 matricát bírtam ki, majd ismét szüneteltettem egy napig a fehérítő folyamatot. Az utolsó kettőt pedig ezután használtam csak el. Azt is el kell, hogy mondjam, a fogamon kívül a fogínyem is érzékeny lett, sőt itt-ott picit sebes lett és vérzett fogmosás után, mármint konkrétan a matrica levétele után. 

Én a végeredménnyel sokkal elégedettebb vagyok, mint a peroxidmentes fehérítéssel, de még mindig nem tudom azt mondani, hogy ez az a szín, amit én akarok. Tudom, nem mindenkinek kell a szószerint hófehér fog, de nekem az tetszik. Nem kell velem egyetérteni, de ez az én fogam, az én testem, az én döntésem és ezt kérem tiszteletben tartani :). Szóval most egy hetet pihentetem a fogam, és újra nekivágok ugyanennek a kezelésnek és kíváncsian várom, hogy sikerül-e az általam elképzelt eredményt hoznia. 

Összegezve az egészet, a peroxidmentes fehérítést azoknak javaslom, akik az esetleges elszíneződésektől szeretnének megszabadulni és nem szeretnék, ha bármiféle fogérzékenység fellépne. Ha erősebb fehérítésre vágyik valaki, bizony a kellemetlen mellékhatásokkal számolnia kell és egy jó kis érzékeny fogakra való fogkrémet mindenképpen be kell szereznie. Árban nagyjából mindegyik ugyanannyi, a kezelés alatt ugyanazokról a dolgokról kell lemondani. Hogy melyik, mennyi ideig tart, nem tudom megmondani, de ha lehetőség van rá és nem szeretnénk kávéról, vörösborról lemondani, akkor egy fogmosás utána mindenképpen meghosszabbítja az elért fehérség élettartamát. A dohányzás mellőzése pedig gondolom egyértelmű :). Azt mindenkinek magának kell eldöntenie, melyik a szimpatikus módszer, mindegyiknek van pozitív és negatív oldala is. 

Remélem tudtam nektek picit segíteni és esetleg kipróbáljátok valamelyik módszert. Találkozzunk legközelebb is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Nyugodtan írd le a véleményed, de csak moderálás után kerül megosztásra. Ha csak a jó szándék vezérel, ezt úgyis megérted. :)